sobota, 23 stycznia 2016

Domowe mleko migdałowe (bardzo łatwe)

Ciągle staram się wdrożyć zdrowe odżywianie do mojego codziennego życia (kolejny raz). Czasem wychodzi mi to lepiej a czasem gorzej ale się nie poddaje :) Zadanie ułatwia mi blender, który dostałam na święta od Mikołaja :D

Codziennie robię pyszne owocowe koktajle, ponieważ w normalnej formie jest mi ciężko zjeść jednego dnia więcej niż jeden owoc. Ostatnio zapragnęłam odtworzyć pyszny marokański koktajl z awokado na bazie mleka migdałowego. Najpierw pomyślałam: "a po co mi to, będę się bawić z tym mlekiem.." ale sprawdziłam przepis TUTAJ i postanowiłam spróbować :)


Potrzebne składniki na domowe mleko migdałowe:

- około 50g migdałów (duża garść)
- około szklanki wrzątku
- dodatkowo blender

Przygotowanie:

Do naczynia w którym mamy zamiar miksować wsypujemy migdały i zalewamy je wrzątkiem. Odstawiamy na około 30 minut. Po tym czasie woda jest już letnia a skórka z migdałów łatwo odchodzi. Zdejmujemy skórkę z migdałów i blendujemy przez około minutę. Powinno powstać nam mleko.



W zależności od blendera mogą pozostać nam drobne migdały (taki twarożek). Nie trzeba ich wyrzucać, można doprawić według własnych upodobań i użyć np na kanapki. W moim przypadku blender tak dobrze sobie radzi z migdałami, że są tak drobne, że nie muszę przecedzać mleka.

Proste, prawda ? :)

Dziś mleka wyszło mi trochę więcej wiec zrobiłam na nim również pudding chia i będę miała na jutrzejsze śniadanie.

P.S. Bardzo wyraźnie czuć smak migdałów. Jeśli jednak jest potrzeba, można użyć więcej orzechów to wyjdzie bardziej intensywne :) można również zrobić mleko kokosowe czy z orzechów laskowych na takiej samej zasadzie.

2 komentarze:

  1. ekstra przepis :)
    zapraszam do siebie
    http://dziennikmuchomora.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń